Odstąpienie od umowy

  • Konsument zawierający umowę na odległość ma prawo do odstąpienia od umowy w terminie 14 dni od otrzymania towaru bez podania przyczyn na większość asortymentu, wystarczy wypełnić oświadczenie pobierz druk i przesłać na adres: RAKSA Gronity, ul. Olsztyńska 59, 11-036 Gietrzwałd, Polska.
    1. Towar musi zostać zwrócony w takim stanie, w jakim został zakupiony, nie powinien nosić znamion użytkowania i powinien być w oryginalnym opakowaniu nadającym się do ponownej sprzedaży. 
    2. Odstąpienie od umowy nie jest możliwe w przypadku, gdy towar był używany, został uszkodzony, był sprowadzany lub wykonywany bezpośrednio na zamówienie (np.: liny i listwy cięte pod zamówienie klienta, wanty i inne liny stalowe wykonywane wg wskazówek zamawiającego i inne towary które zostały w jakiś sposób zmodyfikowane wg zamówienia) lub gdy umowa dotyczy usług, których wykonywanie rozpoczęło się za zgodą konsumenta przed upływem 7 dni roboczych od zawarcia umowy oraz towarów z krótkim terminem ważności jak: kleje, żywice, farby itd.
    3. W przypadku gdy klient korzystał z promocyjnej sprzedaży wiązanej zwrotowi podlega cały zestaw promocyjny lub w wyjątkowych przypadkach należna kwota zostanie zwrócona przez firmę RAKSA w postaci bonu podarunkowego.
    4. Z prawa do odstąpienia od umowy zawartej na odległość może skorzystać tylko konsument, czyli osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
    5. Zwrot towaru powinien nastąpić niezwłocznie po odstąpieniu od umowy nie później jednak niż w terminie 14 dni od daty odstąpienia od umowy.
    6. Koszt zwrotu rzeczy ponosi konsument. W przypadku gdy towaru nie można odesłać w zwykły sposób pocztą konsument może skorzystać z opcji odbiór towaru przez firmę RAKSA s.c. w cenie 40 zł (w takim przypadku należy dokonać przedpłaty na konto w celu realizacji usługi). 
    7. Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy z wyjątkiem, gdy  wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez przedsiębiorcę, w takim przypadku przedsiębiorca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów. 
    8. Towar powinien być zwrócony w takim stanie, w jakim został zakupiony, nie powinien nosić znamion użytkowania i powinien być w oryginalnym opakowaniu nadającym się do ponownej sprzedaży.
  • Uwaga: magazyn nie przyjmuje przesyłek płatnych: wysłanych na koszt odbiorcy lub za pobraniem. Wszystkie przesyłki z towarem do zwrotu, wymiany lub reklamacji powinny być wysłane na koszt klienta. Dopiero po rozpatrzeniu zwrotu i sprawdzeniu towaru należna kwota zostanie zwrócona przez firmę RAKSA na wskazany rachunek bankowy.
  • Dlaczego warto wypełnić formularz i umieścić go w przesyłce zwrotnej ?
    1. Ułatwia to identyfikacje przesyłki: kto jest nadawcą i w jakim celu została nadana.
    2. Przyśpiesza to proces rozpoczęcia sprawy: przesyłka zostaje od razu skierowana do właściwego działu i nie czeka w magazynie na kontakt ze strony klienta lub z działu obsługi klienta.
    3. Usprawnia proces.
    4. Przyśpiesza to zakończenie sprawy, ponieważ w formularzu znajdują się wszystkie niezbędne w tym celu informacje jak: dane osobowe, numer konta bankowego do zwrotu kosztów, żądania kupującego, data zakupu, numer dowodu sprzedaży itd.